Fizetési folyamat
A fizetési folyamat leírását három részre bontottuk a könnyebb átláthatóság miatt. Az elválasztás alapját a kereskedő boltjából indított három fő lépés adja, ezek a lépések a következők:
A.
Init
- a tranzakció inicializálása
B. Start
- a tranzakció indítása és a vásárló átirányítása a fizetési szolgáltatóhoz
C. Result
- a tranzakció eredményének lekérése rendszerünkbőlA hármas felosztás ellenére a felsorolt pontok együttesen adják ki a teljes fizetési folyamatot. A felsorolt pontok egy sikeres fizetési folyamatot írnak le.
- 1.A kereskedő oldala rögzíti a vásárló elektronikus fizetési szándékát,
- 2.ezután a kereskedő oldala új fizetési tranzakciót kezdeményez rendszerünkben.
- 3.Rendszerünk hitelesíti a beérkezett kérést (autentikáció),
- 4.ezután rendszerünk egy egyedi tranzakció azonosítót (
TransactionId
) küld vissza a kereskedőnek (sikeres hitelesítés esetén). - 5.A kereskedő oldala tárolja az egyedi tranzakció azonosítót.
Hitelesítés (autentikáció) során rendszerünk a következőket ellenőrzi:
- a kereskedő boltja szerepel rendszerünkben a megadott boltnév (
StoreName
) és API kulcs (ApiKey
) párossal - az API kérés a kereskedő által előre megadott IP címről érkezik (az engedélyezett IP címeket a PayAdmin felületén adhatja meg a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználó)
- a kereskedő boltjához hozzá van rendelve a tranzakcióban szereplő szolgáltatás, devizanem és végrehajtási mód (a szolgáltatás ebben az esetben a fizetési szolgáltatót takarja, a végrehajtási mód pedig az azonnali vagy későbbi terhelést jelöli. SZÉP Kártyák esetében ez csak azonnali lehet.)
A
TransactionId
olyan egyedi azonosító melyet a BIG FISH Payment Gateway rendszere hoz létre. Segítségével egy tranzakció egyértelműen beazonosítható rendszerünkben és a PayAdmin felületén. Fontos, hogy a TransactionId
nem azonos a ProviderTransactionId
azonosítóval. Utóbbi az egyes fizetési szolgáltatók saját rendszereiben azonosítja be az adott tranzakciót.- 1.A kereskedő oldala átirányítja a vásárlót rendszerünkbe (HTTP Redirect) a tárolt tranzakció azonosítóval.
- 2.Rendszerünk ellenőrzi a tranzakció azonosítót és átirányítja a vásárlót a fizetési szolgáltatóhoz (sikeres ellenőrzés esetén).
- 3.A vásárló megadja a SZÉP Kártya adatait a fizetési szolgáltató oldalán.
- 4.A fizetési szolgáltató visszairányítja a vásárlót rendszerünkbe, a fizetés befejezése után.
- 5.Rendszerünk lekérdezi a tranzakció eredményét a fizetési szolgáltatótól, majd beállítja a tranzakció végleges státuszát a fizetési szolgáltató válasza alapján,
- 6.ezután rendszerünk a tranzakció azonosítóval visszairányítja a vásárlót a kereskedő oldalára (az inicializáció (
Init
) során megadott visszatérési URL címre (ResponseUrl
)). - 7.Ezzel párhuzamosan rendszerünk a tranzakció végstátuszának beállítását követően aszinkron módon meghívja az inicializáció (
Init
) során átadottNotificationUrl
címet is.
SZÉP Kártyás fizetés esetén nincs 3DS hitelesítés.
- 1.A kereskedő oldala a
ResponseUrl
hívás hatására egy tranzakció azonosítót tartalmazóResult
kéréssel lekérdezi a tranzakció eredményét rendszerünkből. - 2.Rendszerünk ellenőrzi a tranzakció azonosítót,
- 3.ezután rendszerünk megválaszolja a tranzakció státuszát a kereskedő oldalának (sikeres ellenőrzés esetén).
- 4.A kereskedő oldala tárolja a tranzakció státuszát és értesíti a vásárlót a tranzakció eredményéről.
Figyeljen arra, hogy minden
NotificationUrl
hívást követően is indítson egy Result
kérést rendszerünk felé.