Tranzakció státuszok
A státusz a tranzakció eredményét jelzi és lehet átmeneti vagy végleges az adott tranzakcióra nézve. Az átmeneti státuszok bármikor végstátusszá válhatnak, a végstátuszok viszont már nem változhatnak tovább, mivel a tranzakció végső eredményét jelzik. Speciális esetben a fizetési szolgáltató megadhat a tranzakció eredeti végstátuszától eltérő végstátuszt is. Erre jellemzően a fizetési szolgáltatónál fellépő technikai probléma esetén kerül sor. Az ehhez hasonló speciális esetek kezelése minden esetben manuális beavatkozást igényel a kereskedő és/vagy munkatársaink részéről. A tranzakciók státusza a következő helyeken jelenik meg:
API hívásra adott válaszok (
Result
,Details
ésStartRP
esetén)PayAdmin felület
Az API hívásra adott válaszok és a PayAdmin felületen látható státusz-párok jelentését a következő táblázatban foglaljuk össze
PENDING
függőben lévő
átmeneti státusz
A tranzakció még folyamatban van és befejezésre vár.
OPEN
nyitott
átmeneti státusz
A tranzakció még folyamatban van és véglegesítésre vár (ez több napot is igénybe vehet).
Ez a státusz kizárólag a következő fizetési szolgáltatók használata esetén jelenhet meg:
MBH Online Áruhitel
OTP Bank Áruhitel
PayPal REST Subscription
Raiffeisen Pay
SimplePay
Viva Wallet
SUCCESSFUL
sikeres
végstátusz
A tranzakció sikeresen zárult.
Azonnali terhelés esetén az összeg levonásra került a vásárló számlájáról és a fizetési szolgáltató elutalja azt a kereskedő számára.
Kétlépcsős (befoglalásos) fizetés esetén az összeg előzetesen befoglalásra került, amíg azt a kereskedő megterheli vagy feloldja azt a vásárló számláján.
ERROR
sikertelen
végstátusz
A tranzakció meghiúsult, fedezethiány vagy más ok miatt.
CANCELED
vásárló visszavonta
végstátusz
A vásárló visszavonta a megkezdett tranzakciót.
TIMEOUT
időtúllépés
végstátusz
A tranzakció nem fejeződött be a kijelölt időkereten belül.
Az időkeret mértéke szolgáltatónként eltérő.
Last updated
Was this helpful?