Tranzakció státuszok
A státusz a tranzakció eredményét jelzi és lehet átmeneti vagy végleges az adott tranzakcióra nézve. Az átmeneti státuszok bármikor végstátusszá válhatnak, a végstátuszok viszont már nem változhatnak tovább, mivel a tranzakció végső eredményét jelzik.
Speciális esetben a fizetési szolgáltató megadhat a tranzakció eredeti végstátuszától eltérő végstátuszt is. Erre jellemzően a fizetési szolgáltatónál fellépő technikai probléma esetén kerül sor. Az ehhez hasonló speciális esetek kezelése minden esetben manuális beavatkozást igényel a kereskedő és/vagy munkatársaink részéről.
A tranzakciók státusza a következő helyeken jelenik meg:
- API hívásra adott válaszok (
Result
,Details
ésStartRP
esetén) - PayAdmin felület
Az API hívásra adott válaszok és a PayAdmin felületen látható státusz-párok jelentését a következő táblázatban foglaljuk össze
Paraméter érték | Admin felület név | Státusz jellege | Leírás |
---|---|---|---|
PENDING | függőben lévő | átmeneti státusz | A tranzakció még folyamatban van és befejezésre vár. |
OPEN | nyitott | átmeneti státusz | A tranzakció még folyamatban van és véglegesítésre vár (ez több napot is igénybe vehet). Ez a státusz kizárólag a következő fizetési szolgáltatók használata esetén jelenhet meg:
|
SUCCESSFUL | sikeres | végstátusz | A tranzakció sikeresen zárult.
Azonnali terhelés esetén az összeg levonásra került a vásárló számlájáról és a fizetési szolgáltató elutalja azt a kereskedő számára.
Kétlépcsős (befoglalásos) fizetés esetén az összeg előzetesen befoglalásra került, amíg azt a kereskedő megterheli vagy feloldja azt a vásárló számláján. |
ERROR | sikertelen | végstátusz | A tranzakció meghiúsult, fedezethiány vagy más ok miatt. |
CANCELED | vásárló visszavonta | végstátusz | A vás árló visszavonta a megkezdett tranzakciót. |
TIMEOUT | időtúllépés | végstátusz | A tranzakció nem fejeződött be a kijelölt időkereten belül.
Az időkeret mértéke szolgáltatónként eltérő. |
Last modified 27d ago