SZÉP Kártya visszatérítések (PayRefund)

SZÉP Kártya visszatérítések esetei

A SZÉP Kártyás fizetések visszatérítésének esete speciális terület, melyre a fizetési szolgáltatók nem biztosítanak egységes API szintű megoldást. A jelenlegi gyakorlat szerint a visszatérítéseket a kereskedő e-mailben kérheti az adott SZÉP Kártya szolgáltatótól, ami nehézkes és körülményes ügyintézést jelent.

A fentiek alól kivételt képez az MBH SZÉP sztornó megoldása, amely API szintű visszatérítést is lehetővé tesz az e-mail kérések beküldésétől függetlenül. Ugyanakkor az MBH SZÉP sztornó kizárólag a tranzakció napján vehető igénybe a teljes összeg visszatérítésére. Ennek oka, hogy a tranzakció napján az MBH SZÉP Kártyás fizetés még nem kerül be az elszámolási körbe, így szinte azonnal visszatéríthető a vásárló számára. Napon túli tranzakciókra és részösszeg visszatérítésére viszont már nem használható a sztornó, ilyen esetben továbbra is emailben kell megkeresni az MBH SZÉP Kártya szolgáltatóját.

PayRefund áthidaló megoldása

Mivel a SZÉP Kártyás fizetések visszatérítése fragmentált, ezért a BIG FISH Payment Gateway kidolgozott egy PayRefund nevű API szintű áthidaló megoldást, hogy megkönnyítse ezek kezelését a kereskedők számára. A PayRefund áthidaló megoldása kiegészítő szolgáltatásként vehető igénybe és két elemre bontható:

  1. visszatérítési igény beküldése (a bankkártyás fizetésnél is használt Refund funkcióval)

  2. visszatérítési igény lekérdezése (az erre létrehozott SettlementRefund funkcióval)

A PayRefund kizárólag SZÉP Kártyás visszatérítések kezelésére vehető igénybe. A kiegészítő szolgáltatásokat, így a PayRefund használatát is külön kell kérelmezni ügyfélszolgálatunkon, amit a következő címre küldött üzenettel tehet meg:

SZÉP Kártya visszatérítések összefoglalója

A kereskedő jelenleg három különböző módon intézheti a SZÉP Kártyás fizetések visszatérítését:

  • e-mailben (mindegyik SZÉP Kártya szolgáltató esetében)

  • MBH SZÉP sztornó segítségével (kizárólag MBH SZÉP Kártya esetén, korlátozott funkcionalitással)

  • PayRefund kiegészítő szolgáltatásunkkal, amely a Refund és SettlementRefund API hívás párossal váltja ki az email alapú ügyintézést (mindegyik SZÉP Kártya szolgáltató esetében használható, korlátozások nélkül)

Last updated