Fizetési folyamat

A fizetési folyamat leírását három részre bontottuk a könnyebb átláthatóság miatt. Az elválasztás alapját a kereskedő boltjából indított három fő lépés adja, ezek a lépések a következők:

A. Init - a tranzakció inicializálása B. Start - a tranzakció indítása és a vásárló átirányítása a fizetési szolgáltatóhoz C. Result - a tranzakció eredményének lekérése rendszerünkből

A hármas felosztás ellenére a felsorolt pontok együttesen adják ki a teljes fizetési folyamatot. A felsorolt pontok egy sikeres fizetési folyamatot írnak le.

A. Init - a tranzakció inicializálása

  1. A kereskedő oldala rögzíti a vásárló elektronikus fizetési szándékát,

  2. ezután a kereskedő oldala új fizetési tranzakciót kezdeményez rendszerünkben.

  3. Rendszerünk hitelesíti a beérkezett kérést (autentikáció),

  4. ezután rendszerünk egy egyedi tranzakció azonosítót (TransactionId) küld vissza a kereskedőnek (sikeres hitelesítés esetén).

  5. A kereskedő oldala tárolja az egyedi tranzakció azonosítót.

Hitelesítés (autentikáció) során rendszerünk a következőket ellenőrzi:

  • a kereskedő boltja szerepel rendszerünkben a megadott boltnév (StoreName) és API kulcs (ApiKey) párossal

  • az API kérés a kereskedő által előre megadott IP címről érkezik (az engedélyezett IP címeket a PayAdmin felületén adhatja meg a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználó)

  • a kereskedő boltjához hozzá van rendelve a tranzakcióban szereplő szolgáltatás, devizanem és végrehajtási mód (a szolgáltatás ebben az esetben a fizetési szolgáltatót takarja, a végrehajtási mód pedig az azonnali vagy későbbi terhelést jelöli. SZÉP Kártyák esetében ez csak azonnali lehet.)

A TransactionId olyan egyedi azonosító melyet a BIG FISH Payment Gateway rendszere hoz létre. Segítségével egy tranzakció egyértelműen beazonosítható rendszerünkben és a PayAdmin felületén. Fontos, hogy a TransactionId nem azonos a ProviderTransactionId azonosítóval. Utóbbi az egyes fizetési szolgáltatók saját rendszereiben azonosítja be az adott tranzakciót.

B. Start - a tranzakció indítása és a vásárló átirányítása a fizetési szolgáltatóhoz

  1. A kereskedő oldala átirányítja a vásárlót rendszerünkbe (HTTP Redirect) a tárolt tranzakció azonosítóval.

  2. Rendszerünk ellenőrzi a tranzakció azonosítót és átirányítja a vásárlót a fizetési szolgáltatóhoz (sikeres ellenőrzés esetén).

  3. A vásárló megadja a SZÉP Kártya adatait a fizetési szolgáltató oldalán.

  4. A fizetési szolgáltató visszairányítja a vásárlót rendszerünkbe, a fizetés befejezése után.

  5. Rendszerünk lekérdezi a tranzakció eredményét a fizetési szolgáltatótól, majd beállítja a tranzakció végleges státuszát a fizetési szolgáltató válasza alapján,

  6. ezután rendszerünk a tranzakció azonosítóval visszairányítja a vásárlót a kereskedő oldalára (az inicializáció (Init) során megadott visszatérési URL címre (ResponseUrl)).

  7. Ezzel párhuzamosan rendszerünk a tranzakció végstátuszának beállítását követően aszinkron módon meghívja az inicializáció (Init) során átadott NotificationUrl címet is.

SZÉP Kártyás fizetés esetén nincs 3DS hitelesítés.

C. Result - a tranzakció eredményének lekérése rendszerünkből

  1. A kereskedő oldala a ResponseUrl hívás hatására egy tranzakció azonosítót tartalmazó Result kéréssel lekérdezi a tranzakció eredményét rendszerünkből.

  2. Rendszerünk ellenőrzi a tranzakció azonosítót,

  3. ezután rendszerünk megválaszolja a tranzakció státuszát a kereskedő oldalának (sikeres ellenőrzés esetén).

  4. A kereskedő oldala tárolja a tranzakció státuszát és értesíti a vásárlót a tranzakció eredményéről.

Figyeljen arra, hogy minden NotificationUrl hívást követően is indítson egy Result kérést rendszerünk felé.

Last updated